বরিশাল বিশ্ববিদ্যালয় নিয়োগ বিজ্ঞপ্তি ২০২২ | Barishal University Job Circular 2022

0
425

বরিশাল বিশ্ববিদ্যালয় নিয়োগ বিজ্ঞপ্তি ২০২২ | Barishal University Job Circular 2022: বরিশাল বিশ্ববিদ্যালয়ে নিম্নবর্ণিত বিভিন্ন পদসমূহ পূরণের নিমিত্তে যোগ্যতাসম্পন্ন বাংলাদেশের নাগরিকদের নিকট থেকে নির্ধারিত ফরমে দরখাস্ত আহবান করা হচ্ছে।


আবেদন ফিঃ দরখাস্তের সাথে রেজিস্ট্রার, বরিশাল বিশ্ববিদ্যালয়-এর অনুকূলে সোনালী ব্যাংক লিমিটেডের যে কোনো শাখা থেকে গ্রেড ৫ থেকে গ্রেড ৭ এর পদের জন্য ১৫০০/- টাকা, গ্রেড ৯-এর পদের জন্য ১২০০/- টাকা, গ্রেড ১০-এর পদের জন্য ১০০০/- টাকা, গ্রেড ১১ থেকে গ্রেড ১৬-এর পদের জন্য ৭০০/- টাকা এবং গ্রেড ১৭ থেকে গ্রেড ২০ এর পদের জন্য ৫০০/- টাকার পে-অর্ডার/ব্যাংক ড্রাফট (অফেরতযোগ্য) অবশ্যই সংযুক্ত করতে হবে।

আবেদনের সময়সীমাঃ ৩০/০১/২০২২ তারিখ।

বিস্তারিত: https://bu.ac.bd/

বরিশাল বিশ্ববিদ্যালয় নিয়োগ বিজ্ঞপ্তি ২০২২ | Barishal University Job Circular 2022

পিএসসি নিয়োগ বিজ্ঞপ্তি ২০২২ | PSC Job Circular 2022

বাংলাদেশ জুডিসিয়াল সার্ভিস কমিশনে নিয়োগ | BJSC Job Circular

Welcome To University of Barishal:

The declaration for establishing a Public University in the then Barishal division was made by the Founder of Bangladesh, the Father of the nation, Bangabandhu Sheikh Mujibur Rahman in 1973.

Several half-hearted attempts were made by the different political governments after 1980s but it was in 2009 that the establishment of the University got meaningfully underway by the Ministry of Education, and the Honorable President of the People’s

Republic of Bangladesh Md. Zillur Rahman appointed Professor Dr. Md. Harunor Rashid Khan of the Department of Soil, Water and Environment of the University of Dhaka on 18th February 2010 as the Project Director to establish the University of Barishal. The law of the University of Barishal has been amended and passed by the National Assembly of Bangladesh on 16th June 2010.

বরিশাল বিশ্ববিদ্যালয় নিয়োগ বিজ্ঞপ্তি ২০২২ | Barishal University Job Circular 2022

Thanks to further initiatives from University Grants Commission and the Ministry of Education, the University was eventually established by the Honorable Prime Minister Sheikh Hasina through foundation stone laying on 22nd February 2011.